Polskie akcenty na 132 Konwencji AES w Budapeszcie

W dniach 26-29 kwietnia 2012 roku odbyła się w Budapeszcie 132 Konwencja AES (Audio Engineering Society), jak zwykle połączona z wystawą sprzętu audio. Konwencje tego rodzaju są organizowane przez AES dwa razy w roku, wiosną (konwencja europejska) i jesienią (konwencja amerykańska). Na wspomnianych konwencjach spotykają się osoby zawodowo związane z techniką foniczną (projektanci i producenci sprzętu audio), pracownicy naukowo-dydaktyczni wyższych uczelni, dziennikarze specjalizujący się w problematyce audio piszący w czasopismach technicznych oraz studenci uczelni technicznych i muzycznych.

Podczas 132 Konwencji AES wygłoszono 115 referatów regularnych, 15 referatów przeglądowych (tutorials) w ponad 22 grupach tematycznych, dotyczących akustyki, elektroakustyki oraz inżynierii dźwięku i techniki audio. Odbyło się też 20 warsztatów (workshops), tj. tematycznych spotkań dyskusyjnych, były wycieczki techniczne, koncert organowy i inne atrakcje.

Od szeregu lat na europejskich konwencjach AES są ogłaszane wyniki i przyznawane nagrody w konkursach nagrań studenckich organizowanych przez Student Delegate Assembly. Do corocznych konkursów jest zgłaszanych kilkadziesiąt nagrań (prac, produkcji), które są oceniane przez zespół międzynarodowych, profesjonalnych jurorów znanych ze swojej twórczości muzycznej i filmowej. W tegorocznej edycji konkursu nagrań kolejny sukces odnieśli studenci z Wydziału Reżyserii Dźwięku Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina. I tak w dwóch z czterech kategorii konkursowych nagrody uzyskały studentki:

  • Złota (pierwsza) nagroda w kategorii Sound for Visual Media dla Marty Olko (4 rok studiów) za udźwiękowienie filmu pt.: Aorta. Należy zaznaczyć, że w tym roku w tej kategorii przyznano dwa złote medale.
  • Brązowa (trzecia, pierwszej nie przyznano) w kategorii Modern Studio Recording dla Aleksandry Ciepłoch (5 rok studiów) za nagranie kompozycji Marcina Wierzbickiego pt. Reminiscences.

Jury konkursu podkreśliło zarówno wysoki poziom artystyczny i techniczny produkcji, spełniający wymagania profesjonalnych standardów. Zwracano również uwagę na walory estetyczne, dopracowanie szczegółów i walory dynamiczne nagrodzonych utworów, wyróżniające się w porównaniu z innymi pracami należącymi w większości do nagrań rozrywkowych.

Serdeczne gratulacje i życzenia dalszych sukcesów od Zarządu Polskiej Sekcji AES.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Wydarzenia. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.